Nuffnang Ads

May 1, 2014

Percutian ke Hong Kong > China

Assalaimualaikum, setelah sekian lama saya tidak mengupdate blog tibalah hari saya akan update cerita saya semasa percutian di Hong Kong dan China pada 19-Apr - 23-Apr 5H4M

19-Apr-2014 (Hari Pertama)
Saua dan rakan2 saya telah berkumpul di KL Sentral pada jam 4am untuk menaiki bas untuk pergi ke LCCT, Sepang kerana penerbangan kami ke Hong Kong jam 7.15am, kami kena sampai 2 jam awal untuk mengambil border pass, pemeriksaan kastam dan sebangai nya. Jam 7.00am kami telah menaiki Flight AK136 Airasia dan berlepas pada pukul 7.15am, setelah 4 jam kami semua sampai ke Hong Kong. Kami semua bersyukur kerana tiada apa2 perkara yang tak diigini berlaku..alhamdullilah.

Sesampai sahaja di Hong Airport kami semua telah dijemput oleh Tour Guide untuk membawa kami ke hotel yang telah ditempah oleh Travel Agency kami iaitu Panda Hotel.

Selepas check in perut terasalah lapar yang teramat sangat, kami semua mencarilah restoran berdekatan dengan tempat kami tinggal untul Lunch, tetapi tiada satu restoran halal yang kami jimpa termasuklan KFC dan Mcdonal

Perut semakin lapar, kami semua singgah sahaja di 7E, apa yang kami ialah Snicker dan air untuk menampung perut yang lapar

Kemudian balil ke hotel semula untuk berehat.. pada jam 5.00pm kami semua decided untuk pergi ke Hard Rock Cafe Hong Kong. Beberapa teksi ditahan oleh takan kami Zullot, tapi semua tidak tahu bercakap bahasa english. Sehingga berjumpa dengan satu teksi yg boleh bercakap english tapi tak lah pandai sangat.. bolehlah

Setelah sampai di Hard Rock Hong Kong... bermulalah shopping pertama kamo disini..

Setelah selesai kami semua pergi makan di sebuah Restoran Muslim... kitaorang semua order burger dan air... nak berapa seorang kena bayar lebih kurang dalam RM80.00 seorang, saya termenung setika.. yapi nak buat mcm mana dah lapat. Lagi pun seperti yang diketahui kehidupan di Hong Kong cost dia memang tinggi..

20-Apr-2014 (Hari Kedua)
Pada pukul 9.45am..Tour guide sampai untuk mengambil dan me,bawa kami ke Disneyland, Hong Kong. Tempat yg kami tunggu2, tidak sah pada sesiapa yang ke Hong Kong tidak pergi kesini.

Seteah pukul 5.30pm kami telah dijemput oleh Tou Guide untuk pergi ke Shenzen, China dengan menaiki keretapi.

Setelah sampai di Shenzen, China kamontelah check in di Hotel Green Tree hotel...yang indah khabar dari rupa..

Kalau nak tahu di China kita tidak boleh access FB dan YouTube, saya tak tanu mengapa.. yang saya tahu kerajaan China dia tidak membenarkannya...

Saya pun dah ngantuk... lihat lah gambar yang saya serta untuktatapan kalian semua...